Çocuklar İçin Uygulamalarla Scratch İle Arduino 9+ Yaş
Çocuklar İçin Uygulamalarla Scratch İle Arduino 9+ Yaş

Çocuklar İçin Uygulamalarla Scratch İle Arduino 9+ Yaş

Yayınevi / Tedarikçi : Abaküs Yayınları
Fiyat : $2.55
Barkod : 9786059129527
:

Programci (coder) olmak zorundasin, çünkü bu programci olmak için degil, sistemleri anlayabilmek için gerekli. Hacker olmak zorundasin, her zaman hack etmek için degil ama gerektiginde sana sunulanla yetinmek zorunda kalmamak için. Maker olmak zorundasin, çünkü üretme becerisi olmayanin, ordan oraya savruldugu bir yüzyildayiz.Alet yapmak insanin en temel özelliklerinden biridir. Teknolojinin gelismesiyle bu aletler de degisiyor, gelisiyor. Aletler hayatimiza girdikçe üreticiler de aletlerin tanimlarini ucu açik birakmayi tercih etmeye basladi. Kullanicilarin kendi hayatlarina, isteklerine göre bu aletleri degistirebilmeleri hem bir tasarim yöntemi olarak önem kazaniyor hem de bu aletleri kullananlar arasinda farkli etkilesim ve isbirligi imkâni yaratiyor.2007'de elektronik mühendisligi ögrencisiyken, Arduino ile tanistim. O andan itibaren, denemek ve yapmak istedigim fikirleri gerçeklestirebilme süremin ne kadar kisaldigini gördükçe, elektronik müfredatinda ögrendigim diger altyapilardan yavas yavas uzaklastim. Her ne kadar o dönemler mühendislik dünyasi Arduino'yu ciddiye almiyor olsa da, hayallerlerimle gerçeklik arasindaki mesafeyi en kisaltan sistem oydu. Arduino'nun en temel degistirdigi sey aslinda, kara kutu olarak gördügümüz elektronik cihazlarin iç dünyasina isik tutmak oldu. Teknik uzmanligi olmayan insanlar için tasarlanmis olmasi kullanim kolayligini, açik donanim özelliginin olmasi ise, kullanicilarin sirket olarak Arduino'ya bagli kalmama özgürlügünü getirdi. Yillar geçtikçe Arduino'nun endüstriyi nasil sekillendirdigini izledim. Önce hobi projeleri artmaya basladi, derken sanatçilar ve sanat-tasarim ögrencileri kullanmaya basladi. Arduino üzerine yazilan tonlarca egitim videolari (tutorial), yeni sensörler, tahrik mekanizmalari derken, çevremizdeki dünyayi sensörler üzerinden veriye çevirip, Arduino'da isleyip, tahrik mekanizmalari üzerinden içinde bulundugumuz fiziksel dünyaya etki etmeye, ve bu enstrümanlarla yapilabilecek sonsuz olasilik kombinasyonlarini kesfetmeye basladik. Kimimiz için, ortaokulda heves edip, su anda evin kösesinde tozlanan klasik gitarin yaninda yer kazansa da, bazilarimiz için üretim kanallarimizin merkezi, kendimizi ifade edebilecegimiz yeni bir mecra haline gelmis durumda. -Osman Koç-(Tanitim Bülteninden)
Yazar Adı
Hakan Ataş
Ölçü Birimi
AD
Basım Yılı
2016
Sayfa Sayısı
168
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli
Ebat Bilgisi
çokebatlı
cultureSettings.RegionId: 0 cultureSettings.LanguageCode: TR