Elinizdeki Kadıncık Ana, Hacı Bektaş’ın Vedası oyunu aynı zamanda bu önemli tarihsel olayın sanat alanına taşınmış ilk örneğini oluşturuyor. 13. Yy. Anadolu’su büyük bir harmanlanma, değişme, dönüşme ve bu anlamıyla da başlangıç olma özelliği taşıyor. Bu yüzyıl Anadolu kadim halklarının, Anadolu Uygarlıkları’nın trajik
bir buluşma, kavuşma ve çarpışmalarının yaşandığı bir yüzyıl olarak karşımıza çıkıyor. A. Galip’in eleştiri ve deneme kitaplarının okuyucuları bileceklerdir ki temel ilgi alanlarından biri bu yüzyıl
Anadolu’sunun zengin, kültürel ve etnik, sosyolojik ve inanç coğrafyasını incelemeye, değerlendirmeye çalışmasıdır. Kadıncık Ana
ilk defa A. Galip tarafından bir edebi eserle kişilik kazanıyor. Elinizde tuttuğunuz bu eser bu dönem Anadolu’sunun filizlenen bir kültürünü gün ışığına çıkarmaya çalışıyor. Kadıncık Ana, Hacı Bektaş’ın Vedası adlı bu dramatik eserle A. Galip ilk defa tarihi şiire, şiiri edebiyata, edebiyatı oyuna taşıyor. Fark edileceği gibi bu oyun aynı zamanda müzikal yapısı (içerdiği zengin deyişler, semahlar, ağıtlar ve halaylarla), ile dikkat çekiyor. Ayrıcı ilk defa
Ehlibeyt ve Şehzade Avcıları gibi gizli, kanlı, derin devlet teşkilatlarıyla devletlerin süregelen ve değişmeyen iç yüzüne de deşifre
ediyor. Bu yönüyle de belki, Türk Tiyatro’sunun ilk polisiye oyunu olma özelliğini taşıyor.
Bu oyun, ancak, tarihi yaşandığı gibi görmek isteyenlere yazıldı. Bize anlatılanlar doğru muydu diye hakikati arayanlara sunuluyor
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli