Üçüncü sayısında “İnsan soyu düşüncenin soyutlama gücüyle buluştuğundan bu yana evreni, yaşamı, varlığı, varoluşu anlamlandırma çabası içinde oldu hep…” cümlesinden hareketle “Sanat ve Nihilizm”i işleyen Klaros’un dördüncü sayısının konusunu ise yaradılış mitlerinden bu yana ötekileştirmekten vazgeçmeyen insanın bu uygulamasının sanata yansımasını konu ediniyor. Faşizmin inşasında sanatın işlevsel etkisi, insan psikolojisine uyarlanan yanlış doğruların görsel ve işitsel gücü, erkin yönetiminde dizginlenmeye çalışılan sanatın zihinlerde sakat doğumu gibi konular dördüncü sayıda irdelenmiş, aynadan temizlenmiş gözüküyor.
Önder Birol Bıyık, Halit Payza, Mesut Kara, Adil Okay, Osman Tuğlu, Aytekin Karaçoban, Mehmet Akay, Ahmet İlhan, Nezihe Altuğ, Hayrettin Geçkin, Muzaffer Beken, Kenan Şahbaz ve Metin Fındıkçı yazılarıyla dosyada yer alan isimler.
Şiirlerdeyse Hüseyin Peker, Oya Uysal, Ferruh Tunç, Muammer Karadaş, Yelda Karataş, Vefa El Amrani (çev. Metin Fındıkçı), Salih Mercanoğlu, Aytekin Karaçoban, Nisa Leyla, Metin Kaya, Şerif Temurtaş, Tahamkhulu (çev. İlyas Tunç), Hıdır Işık, Gülçin Yağmur Akbulut, Madine Habib (çev. Metin Fındıkçı), İlyas Tunç, Metin Fındıkçı, Ahmet Deniz, Ali Fırat Akdemir, Bahtiyar Kaymak, Mehmet Rüzgâr, Rıdvan Ardıç, Taylan Onur ve Umut Yalım imzaları var.
Selami Karabulut, “Selami Karabulut’un Seçtikleri” bölümünde seçmiş olduğu şiirleri inceliyor. Ayrıca dergide Nezihe Altuğ’un Hande Baba’yla ve Halit Payza’nın İlyas Tunç’la gerçekleştirdiği söyleşiler yer almakta.
Renk Bilgisi
karışıkçokrenkli